Türetmenin Hazzı | The Pleasure of Derivatives

Burak Delier
November 16 Kasım 2013, 16:00–18:00 / Burak Delier, Dağhan Gökçe
November 17 Kasım 2013, 16:00–18:00
November 30 Kasım 2013, 16:00–18:00

Türetmenin Hazzı, sanatsal ve finansal “türevlerin” mantığını pratik aracılığıyla araştıran bir atölye çalışması olarak tasarlandı. Çalışma üç buluşmadan oluşuyor. İlk buluşmada finans uzmanı Dağhan Gökçe finansal türevlerin mantığından, nasıl ortaya çıktıklarından, hangi ihtiyaca cevap verdiklerinden ve günümüzde nasıl kullanıldıklarından bahsedecek. Sanatsal “türevleri” odağına alan ikinci buluşmada, ARTER’de devam etmekte olan sergilerdeki en yakın örneklerden ve sanat tarihindeki türetilmiş yapıtlardan hareketle bir dizi sanat işinin okumaları yapılarak finansal ve sanatsal türev analojisinin sınırları araştırılacak. Üçüncü buluşmada ise türetmenin mantığı, çalışmaya dahil olanların önerileri üzerinden ortaya koyulacak ve tartışılacak.

Tartışılacak Metinler:

Fredric Jameson, “Post-modernizm ya da Geç Kapitalizmin Kültürel Mantığı” Post-Modernizm: Jameson, Lyotard, Habermas içinde derleyen ve çeviren: Necmi Zeka, Kıyı yayınları 1994, s.59-116

Melanie Gillagan, “Derivative Days:  Notes on Art, Finance and Unproductive Forces”, It’s The Political Economy Stupid sergi kataloğu, Pluto Press 2013, London, s.72-81

Benedict Seymour, “Short-Circuits: Finance, Feedback and Culture” Meta Mute 2011, link: http://www.metamute.org/editorial/articles/short-circuits-finance-feedback-and-culture

*Listedeki metinleri istediğiniz zaman gelip Bahane’de okuyabilirsiniz.

////////////////////////

The Pleasure of Derivatives has been designed as a workshop investigating the logic of “derivatives” through practice. The workshop consists of three meetings. At the first meeting, financial specialist Dağhan Gökçe will talk about the logic of financial derivatives, how they first appeared, to what needs they correspond and how they are used today. At the second meeting focusing on artistic “derivatives”, Delier will carry out a reading of a series of works, including the closest examples from the ongoing exhibitions at ARTER, and a number of derived works from art history to explore the boundaries of an analogy between financial and artistic derivatives. At the third and final meeting, the logic of derivatives will be presented and discussed via proposals made by those taking part in the workshop.

Texts to be discussed:

Fredric Jameson, “Post-modernizm ya da Geç Kapitalizmin Kültürel Mantığı” Post-Modernizm: Jameson, Lyotard, Habermas içinde derleyen ve çeviren: Necmi Zeka, Kıyı yayınları 1994, s.59-116

Melanie Gillagan, “Derivative Days:  Notes on Art, Finance and Unproductive Forces”, It’s The Political Economy Stupid sergi kataloğu, Pluto Press 2013, London, s.72-81

Benedict Seymour, “Short-Circuits: Finance, Feedback and Culture” Meta Mute 2011, link: http://www.metamute.org/editorial/articles/short-circuits-finance-feedback-and-culture

*You are welcome to drop by and read the listed texts at Bahane whenever you wish.

//////

Burak Delier

 1977’de Adapazarı’nda doğan Burak Delier, Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi’nde (lisans) ve Yıldız Teknik Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fakültesi’nde (Yüksek Lisans ve Sanatta Yeterlik) eğitim gördü. Accented Residency Program, Ashkal Alwan, Beyrut, Lübnan (2009) ve Cité Internationale des Arts, Paris, Fransa (2011) misafir sanatçı programlarına katıldı. “Sessizlik performansı” başlıklı çalışmasını 2013’te Cda Projects’te, “Sanat Olguları” projesini 2012’de SALT’ta gerçekleştirdi. “Sanat Konuşmaları” performansı halen devam etmektedir. Solo sergileri “Sen rolünü oyna, senaryo arkadan gelir” (2013) ve “Koleksiyoner’in Dileği” (2012) PİLOT Galeri’de, “Kendinden Memnun, Kolayca Metalaşabilen Anarşist Jestlerde Bulunmaktansa, Sanat Üzerine Deneysel Araştırmalar Yürütmenin Daha Anlamlı ve Yıkıcı Olabileceğinin Ayırdına Varıyorum” (2011) Outlet Galeri’de gerçekleşti. Katıldığı uluslararası sergiler arasında; “Go get them tiger/Unrest of form”, Viyana (2013), 2010 ve 2008 Taipei Bienalleri, 10. İstanbul Bienali (2007), “Fikirler Suça Dönüşünce” (2010). “Gerçekçi ol, imkansızı talep et!” (2007) bulunmaktadır.

/////////////

Born in 1977 in Adapazarı, Burak Delier studied at Marmara University Faculty of Fine Arts (BA) and Yıldız Technical University, Department of Art and Design (MA and PhD). He participated in artist residency programs at Accented Residency Program, Ashkal Alwan, Beirut, Lebanon (2009) and Cité Internationale des Arts, Paris, France (2011). Recent works include “Performance of Silence” at Cda Projects (2013) and “Art Facts” at SALT (2012). His latest performance “Art Talks” is an ongoing project. He had two solo exhibitions at PİLOT Gallery, “You play your part and the script will follow” (2013), “Collector’s Wish” (2012) and one at the Outlet Gallery, “I Slowly Come to Discover that It’s More Meaningful and Subversive to Engage in Experimental Investigations on Art than Carrying Out Some Self-Content, Easily Commoditized Anarchist Gestures” (2011). Selected group exhibitions include “Go Get Them Tiger/Unrest of Form”, Vienna (2013), Taipei Biennial (2008 and 2010), 10th Istanbul Biennial (2007), “When Ideas Become Crime” (2010), “Be a realist, demand the impossible!” (2007).

 Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0  copyleft lisanslı ses kayıtlarına Internet Archive’dan ulaşabilirsiniz:

Türetmenin Hazzı 1

Türetmenin Hazzı 2

Türetmenin Hazzı atölye çalışmasının üçüncü buluşmasında, bireysel fikirler ve projeler tartışıldığından ses kaydı yapılmamıştır.

Reklamlar

Türetmenin Hazzı | The Pleasure of Derivatives” üzerine 4 düşünce

  1. ilk buluşmadan notlar:

    sanat-para ilişkisi konuşuluyor: sanat mı daha karmaşık, finans mı; yoksa hangisinin daha karmaşık olduğunu tartışmak faydasız mı?
    fatih özgüven emile zola’nın “l’argent” romanını ve bresson’un “l’argent” filmini önerdi:

    http://en.wikipedia.org/wiki/L’Argent
    http://en.wikipedia.org/wiki/L’Argent_(1983_film)

    rumeysa kiger de ezra pound’un faiz kantolarından bahsetti:
    http://en.wikipedia.org/wiki/The_Cantos

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s