Ses, Dinleme ve Doğaçlama | Sound, Listening and Improvisation

Selen Gülün
Selen Gülün, birbirini farklı şekillerde bütünleyen ve ilişkili olarak planlanmış üç buluşmada müzikte ses, sessizlik, hafıza, önceden belirleme ve doğaçlama arasındaki ilişkileri birlikte dinleyerek, tartışarak ve icra ederek araştırmayı öneriyor.

//////////

At three cyclical meetings that complete each other in different ways, Selen Gülün proposes an investigation of sound, silence, memory, predetermination and improvisation in music by listening, discussing and performing together.

1 – Yeni Müzik Korkusu | Fear of New Music
November 27 Kasım 2013, 17:00–19:00

Bu buluşmada Selen Gülün, dinleme alışkanlıklarımızı ve edinmiş olduğumuz bu alışkanlıkların bir sanat eserine veya bir müzik parçasına yaklaşırken nasıl devreye girdiğini araştırıyor. Çağdaş müzik literatüründen seçtiği örnekler aracılığıyla, deneyimlediğimiz bir çağdaş sanat veya müzik eseriyle kurduğumuz ilişkiyi tartışmaya açıyor.

////////

At this meeting, Selen Gülün explores our listening habits and the ways in which these habits come into play when we encounter a work of art or listen to a musical piece. Via examples she selects from contemporary musical literature, she proposes to discuss the relationship we establish with a contemporary work of art, or musical composition.

2 – John Cage – Sessizlik | Silence
Seda Ergül’le birlikte | with Seda Ergül
November 29 Kasım 2013, 17:00–19:00

Selen Gülün ve Seda Ergül, sanatçı ve besteci John Cage’in Silence [Sessizlik] adlı kitabını masaya yatırıyorlar. Dönemin müziklerinden örneklerin de dinleneceği bu çalışma, müzikte hafıza ve yeniden yapılandırma, klasik akustik aletlerin deformasyonu, şans öğesi, dinleme alışkanlıkları, grafik notasyon gibi konular üzerine düşünmeye davet ediyor ve besteci-icracı-dinleyici ilişkisindeki rolleri, geçmişten gelen alışkanlıkları yeniden gözden geçirmeyi öneriyor.

//////////

Selen Gülün and Seda Ergül discuss in detail John Cage’s book entitled Silence. This workshop, during which examples from the music of the same period will also be played, invites the participant to contemplate topics such as memory and restructuring, the deformation of classical acoustic instruments, the element of chance, listening habits and graphic notation; and proposes a reassessment of the roles and habits rooted in the past regarding the relationship between composer-performer-listener.

3 – Çalgını al da gel | Bring your instrument along
December 1 Aralık 2013, 17:00–19:00

Selen Gülün’ün dinleme alışkanlıklarını sorgulayarak ve John Cage’in eserlerini inceleyerek başlattığı tartışma, bu buluşmada pratiğe taşınıyor. Grafik notasyona dayalı bir besteyi yorumlamak ve dinleyicinin hem icracı hem de besteci olabildiğini birlikte deneyimlemek için çalgılarınızı alıp Bahane’ye gelin.

* Çalışmaya katılmak için müzisyen olmak veya nota bilmek şart değildir. Hatta getirdiğiniz aleti çalmayı bilmeniz dahi gerekmiyor.

/////

At this meeting, the discussion initiated by Selen Gülün by questioning listening habits and examining the works of John Cage is transferred into practice. If you, too, would like to collectively experience how the listener can simultaneously become both performer and composer, and to interpret a composition based on graphic notation, bring your instrument along to Bahane.

* You are not expected to be a trained musician, or to be able to read notation to take part in the workshop. You do not even have to know how to play the instrument you bring along.

///////

Besteci, piyanist, vokalist ve eğitimci Selen Gülün müzik yaşamına yedi yaşında İstanbul Belediye Konservatuarında yarı zamanlı piyano öğrencisi olarak başladı. 1992 senesinde İstanbul Üniversitesi İşletme Bölümünü bitirdikten sonra aynı yıl Mimar Sinan Üniversitesi Devlet Konservatuarına girerek Piyano ve Bestecilik çalışmalarına başladı. 1996’da aldığı burs ile Berklee Müzik Okulunda Caz Kompozisyon bölümünde okumak üzere Boston-ABD’ye gitti. 1998’de özel başarı derecesi ve ödülü ile mezun oldu. Mezuniyetinin ardından İstanbul’a döndü ve İstanbul Bilgi Üniversitesi Müzik Bölümünde öğretim görevlisi olarak çalışmaya başladı. İTÜ MIAM’da çağdaş müzik besteciliği yüksek lisans eğitimini 2003’te tamamladı. Bestecilik yanında sahne performanslarını kurmuş olduğu çeşitli caz ve modern müzik grupları ile yurt içinde ve dışında sürdürmektedir. Just About Jazz Live (05, Rec Jazz), Selen Gülün Trio, Sürprizler (06, Rec Jazz), Selen Gülün by Selen Gülün (09, re:konstruKt) Answers (10, Pozitif) ve Başka (13, linrecords) adlarında yayınlanmış beş albümü bulunmaktadır. Eserleri İtalya, İngiltere, Rusya, Almanya, Avusturya, Danimarka, İsveç, New York, Boston, Brezilya, Pakistan ve Litvanya’da seslendirilmiştir.

Selen Gülün, composer, pianist, vocalist, arranger and educator started her early education in Music at Istanbul University State Conservatory. After graduating from Istanbul University Business Department at 1992, she continued her Music education at Mimar Sinan University State Conservatory in Istanbul. In 1996, she received a talent scholarship to study at Berklee College of Music and graduated from Jazz Composition department at 1998, summa cum laude. She returned to Istanbul at 1998, and completed her master in music at MIAM-Istanbul Technical University Center of Advanced Studies in Music. She has been teaching Piano performance, Music Theory and Composition courses at Istanbul Bilgi University Music department since 1998. Selen Gülün works actively as a composer/performer in various styles of Contemporary Music. She has received many awards for her performances and compositions including Charles Mingus Composition Award, and the British Council Visiting Arts, Creative Collaboration in Music 2003. Her Music was performed in many places around the world including Turkey, Austria, Germany, Holland, Denmark, Sweden, England, Italy, France, USA: Boston, New York, Chicago, Brazil, Pakistan, Lithuania and Russia. She has released fıve albums in order of Just About Jazz Live (recjazz, 2006), Selen Gülün Trio Sürprizler (recjazz, 2006), Selen Gülün by Selen Gülün (re:konstruKt, 2009), Answers (pozitif, 2010), and Başka (linrecords, 2013).

Seda Ergül 1999-2011 yılları arasında Bilgi Üniversitesi Müzik Bölümü’nde çağdaş müzik ve sanatın kültürel yönleri üzerine çeşitli dersler verdi. Acconci ve queer sanat üzerine yazdığı makale ‘Queer Düşünce’ derlemesinde yayınlandı. 2014’te Sel Yayınları’ndan çıkacak fetişizm kitabının editörlüğü yapıyor. Derlemede Cage ve müziğin fetiş karakteri üzerine bir makalesi de yer alacak.

Seda Ergül taught several courses on cultural aspects of contemporary music and art at Bilgi University Music Department between 1999-2011. Her article on Acconci and queer art has been published in Queer Düşünce. She is currently editing a collection of essays on fetishism which will include her work on Cage and fetish character of music and will be published by Sel at 2014.

Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0  copyleft lisanslı ses kayıtlarına Internet Archive’dan ulaşabilirsiniz:

Yeni Müzik Korkusu

John Cage – Silence

Çalgını Al da Gel

Reklamlar

Ses, Dinleme ve Doğaçlama | Sound, Listening and Improvisation” üzerine 4 düşünce

  1. “Yeni Müzik Korkusu”ndan referanslar:

    > David Stubbs, Fear of Music: Why People Get Rothko But Don’t Get Stockhausen, Zero Books
    http://www.zero-books.net/books/fear-of-music

    > 20. Yüzyılda Sanat, Adnan Çoker, İlhan Usmanbaş, Ferit Edgü, Uğur Tanyeli, Barış Pirhasan, Enis Batur, Işıl Kasapoğlu
    http://www.selyayincilik.com/kitaptanitim.asp?kod=177
    “Konumuz 20. yüzyıl mı yoksa 19. yüzyıl mı? Çünkü biz 19. yüzyılı yaşıyoruz müzikte. 20. yüzyılı sanki hiç yaşamadık gibi bir şey.” Yedi sanat adamı disiplinlerarası bir buluşmada 20. yüzyıl sanatını konuştu.
    >> Kitabı birkaç güne Bahane’nin kütüphanesinde karıştırabilirsiniz.

    Stockhausen’la röportaj: http://www.youtube.com/watch?v=mrzi4YNhvig

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s