Bahane’yi Oyunlaştırma Toplantısı | Gamification of Bahane: A Meeting

Güven Çatak, Diğdem Sezen, Tonguç İbrahim Sezen
December 20 Aralık 2013, 17:00–19:00

Bu toplantıda, bir pazarlama ve motivasyon yöntemi olarak “oyunlaştırma”nın, bir sanat kurumuna uygulanmasına dair senaryolar geliştirilecek. Güven Çatak, Diğdem Sezen ve Tonguç İbrahim Sezen, Bahane’yi kurgulayanlar tarafından verilmiş bir “brief”e cevaben, bir “oyunlaştırma” şirketinden gelmiş gibi, tekliflerini sunacaklar. Önerdikleri oyuncu yöntemler ve bunları desteklemek üzere gösterdikleri örnekler aracılığıyla oyunun sanat alanında bir “araç” olarak kullanımını ve sanat kurumlarının izleyiciyle muhtelif ilişkilenme biçimlerini (ziyaretçi/katılımcı/misafir/kullanıcı…) masaya yatıracaklar.

///////////

This meeting will develop scenarios around applying “gamification” as a method of marketing and motivation to an art institution. Güven Çatak, Diğdem Sezen and Tonguç İbrahim Sezen will present their proposal as if they were coming from a “gamification” company, in response to a brief submitted by those who conceived Bahane. Through the gamification methods they propose and support with examples, they will discuss in detail the various ways in which art institutions form relationships with their audience (visitor/participant/guest/user…).

/////

Güven Çatak

Güven Çatak (Dr.) mimarlık okurken oyun dergilerinde yazmaya ve kısa film çekmeye başladı. Kısaları çeşitli ödüller kazandı ve birçok festivalde gösterildi. Şu anda yardımcı doçent olarak Bahçeşehir Üniversitesi İletişim Tasarım Bölümü’nde hareketli görüntü ve oyun tasarımı üzerine dersler vermektedir. Aynı zamanda Giyotin Film bünyesinde yaratıcı yönetmen olarak çalışmakta ve açılış jenerikleri tasarlamaktadır. Ayrıca Bahçeşehir Üniversitesi Oyun Laboratuvarı’nın (BUG) da kurucusu ve direktörü olan Çatak, teorik ve pratik anlamda oyunlaştırma, oyun tabanlı eğitim, oyun sanatı ve machinima konuları üzerine çalışmaktadır.  Mimarinin oyunlarda kullanımı üzerine bir yüksek lisans; oyunların tasarım eğitiminde kullanımı üzerine de bir doktora tezi bulunmaktadır.

Güven Çatak (Dr.) studied architecture and started his career as a writer for video game magazines and as a short filmmaker. His shorts won several awards and were screened at various festivals. Now he works as an assistant professor at Bahçeşehir University, Communication Design Department. He is giving classes on motion and game design. At the same time he finds solutions as a creative director for Giyotin Film. His main focus in the company is designing title sequences. He’s also the founder and director of the game lab BUG. His research areas are mainly gamification, game based learning, game art and machinima. He has a master thesis on the usage of architecture in games and a PhD thesis on using games in design education.

Diğdem Sezen

Diğdem Sezen doktorasını İstanbul Üniversitesi’nde tamamladı. Doktorası sırasında Fulbright bursu ile Georgia Institute of Technology, School of Digital Media bölümünde interaktif anlatı, yeni medya okuryazarlıkları, dijital oyun ve deneysel televizyon alanlarında araştırmalar yürüttü. Bu alanlarda sunulmuş bildirileri ve yayınlanmış çalışmaları bulunmaktadır. 2006 yılından bu yana Digital Games Research Association Türkiye Bölümü üyesi ve iletişim sorumlusu olarak konferans ve etkinlikler gerçekleştirmiş, atölye çalışmaları yürütmüştür. Halen uluslararası bir çalışma grubu olan Games & Narrative üyesi olarak interaktif anlatı ve oyun alanlarında çalışmalarını sürdürmektedir.

Diğdem Sezen holds a PhD from Istanbul University. During her PhD, she got the Fulbright scholarship for her doctoral studies and did research in the field of interactive narratives, new media literacies, digital games and experimental television at Georgia Institute of Technology, School of Digital Media and has presented and published papers in many fields across this spectrum. Since 2006, she organizes conferences, events and gives workshops as part of Digital Games Research Association Turkish Chapter. She’s also a member of Games & Narrative international research group, working on interactive and computer game narrative.

Tonguç İbrahim Sezen

 Tonguç İbrahim Sezen doktorasını İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü’nde tamamladı. Doktora süresince Fulbright burslusu olarak Georgia Institute of Technology, School of Digital Media’da interaktif anlatı alanında çalışmalar gerçekleştirdi. Digital Games Research Association (DiGRA) Türkiye Bölümü iletişim sorumlusu ve Games & Narrative Research Group üyesi olan Sezen’in akademik ilgi alanlarını dijital interaktif anlatılar, dijital oyunlar, transmedya anlartıları ve oyuncak çalışmaları oluşturmaktadır. Halen İstanbul Bilgi Üniversitesi İletişim Fakültesi’nde öğretim görevlisi olarak çalışmaktadır.

Tonguç İbrahim Sezen holds a PhD from Istanbul University, School of Social Sciences. During his PhD he visited Georgia Institute of Technology, School of Digital Media as a Fulbright Scholar where he did research on interactive digital narratives. He is a member of Games and Narrative Research Group and a contact person of the Turkish Chapter of DiGRA. His research interests include cross-media narration, digital gaming, interactive storytelling, and toy studies. He is a full time instructor at Istanbul Bilgi University, Faculty of Communication.

 Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0  copyleft lisanslı ses kayıtlarına Internet Archive’dan ulaşabilirsiniz:

Bahane’yi Oyunlaştırma Toplantısı 

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s