Gürültünün Değillenmesi | The Negation of Noise

Tayfun Polat / Şevket Akıncı, Umut Çağlar, Barkın Engin, Korhan Futacı, Osman Kaytazoğlu, Sarp Keskiner
December 8 Aralık 2013, 17:00–20:00

En basit tanımıyla “istenmeyen ses” olan gürültü müziğin içinde bir yapıtaşı olarak kullanıldığında, yani “istendiğinde”, artık gürültü olmaktan çıkar müzisyen için. Tayfun Polat’ın davetiyle Bahane’de biraraya gelen, müzikal üretimlerinde “gürültü”yü kullanarak bu anlamda gürültüyü değilleyen bir grup müzisyen, kendi “gürültü” tanımları, müzikal üretim süreçlerinde gürültünün yeri ve gürültünün popüler müziğe katkısı üzerine konuşacaklar.

/////////

When noise, or “unwanted sound” to use its simplest definition, is used as a component in music, or in other words, “becomes desired”, it is no longer noise per se for the musician. A group of musicians who use “noise” in their musical production and in this sense, negate noise, will gather at Bahane upon an invitation by Tayfun Polat, and will discuss their own definitions of “noise”, the place of noise in their musical production process and the contribution of noise to popular music.

Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0  copyleft lisanslı ses kayıtlarına Internet Archive’dan ulaşabilirsiniz:

Gürültünün Değillenmesi

Tayfun Polat

‘90’lı yılların başından beri çeşitli mecralarda müzik yazarlığı yapıyor. Profesyonel olarak DJ’lik yapmaya 1998’de başladı. Anaakımın dışında kalan müzik projelerini tanıttığı ve türünün tek örneği olan “yerli” isimli radyo programı Açık Radyo’da 3 yıldır yayınlanıyor. 3’ü şiir olmak üzere basılı 5 kitabı olan Tayfun Polat, 7 yıldır yayımlanan aylık sanat ve yaşam kültürü dergisi kargamecmua’nın da yayın yönetmenliğini sürdürüyor. Aynı zamanda mecmuada yayımlanan müzik yazılarından bir seçki olan kargamecmua – Müzik Yazıları: 2007 – 2011’in derleyenlerinden biridir. 2004-2005 yılları arasında REC dergisinde “Gürültü” bölümünü hazırladı ve “Gürültünün Evrimi” başlıklı uzun soluklu yazı dizisi dergide yayımlandı.

////////

He’s been writing as a music critic in different medias since early ‘90’s. In 1998, he started proffesional DJ’ing. His one of a kind radio show “yerli” (local) which introduces anti-mainstream music projects, has been broadcasting for three years. Tayfun Polat has 5 published books (3 of which are poetry). He is the production director of monthly art and life culture magazine kargamecmua for 7 years. He is one of the editors of kargamecmua – Müzik Yazıları: 2007 – 2011, which is an anthology of the musical articles published in kargamecmua. Between 2004-2005, he was the editor of “Noise” chapter in REC magazine and his extensive article series “Evolution of Noise” was published in the magazine.

Şevket Akıncı

Gitarist, kompozitör, doğaçlamacı, aranjör, ve prodüktör Şevket Akıncı, 1972’de İzmir’de doğdu.1994’te Berklee College of Music‘i bitirdi. Müzik kariyerinde cazdan avant-garde’a, country, folk ve klasik Türk müziğinden electronica’ya, punktan özgür doğaçlamaya birçok türde kayıtlar yaptı, konserler verdi. 1990’ların sonlarında Neşet Ruacan ve Kamil Özler ile oluşturduğu gitar trio’sundan sonra 2001’de tamamen farklı bir yöne giderek, 5 yıl boyunca kendi bestelerini icra eden caz-rock grubu Lifeline’ı kurdu. Lifeline ile iki albüm kaydetti ve çeşitli festivallere katıldı. Şevket Akıncı Polonya, Almanya, Fransa, Hollanda, ABD, Japonya, Macaristan, Mısır ve Rusya’da çeşitli festivallerde yer almıştır. Sanatçı 2006 yılından beri özgür caz ve özgür doğaçlama üzerine Açık Radyo’da radyo programları yapmaktadır. 2004’te elektronik müzik sanatçısı Korhan Erel ile “audio-visual” ve “spoken word” grubu Mugwump’ı ve bir yıl sonra yine Korhan Erel’le birlikte özgür doğaçlama grubu Islak Köpek’i kurdu. Türkiye ve yurtdışında şu ana kadar üç albüm yayınlayan Islak Köpek Türkiye’nin ilk değil ancak en uzun soluklu özgür doğaçlama grubudur. Sanatçı halen bu grupta çalmaktadır. 2010’da Century adlı özgür caz albümünü çıkarttı. Aynı yıl, gitarist Umut Çağlar ile birlikte Dead Country grubunda yer aldı. Bu grup iki albüm yayınladı: Eugene Chadbourne ile birlikte Dead Country (Konnex Records, 2010) ve Alfred 23 Harth ile birlikte Gestalt Et Death (Al Maslakh Recordings, 2012). Yer aldığı diğer projeleri: Nazım’a Doğru, İstanPool, Weed, Şirin Soysal, Mutant, Sputnik Sweetheart, Ceylan Ertem. Anthony Coleman, Dave Bryant, Alfred 23 Harth, Michael Moore, Mike Cooper, Robert van Heumen, Wilbert de Joode, Wolter Wierbos, Marc Alban Lotz, Tanya Kalmanovitch, Korhan Futacı, Yasemin Mori, Tanju Okan, Karlheinz Essl, Le Quan Ninh, Richard Nunns, Sussan Deyhim, Luc Ex, Mark O’Leary, Eugene Chadbourne, Kirstie Simpson, Christian Asplund, Saskia Laroo, Richard Horowitz, Ilia Belorukov, Jun Kawasaki, Olga Nosova, Pascal Battus, Erkan Oğur, İmer Demirer, Seda Röder, Serra Yılmaz, Art Diktator, Suzan D. Polat, Teoman Madra, Tom Fryer, Viv Corringham, Warren Byrd, Yiorgis Sakellirou, Jürg Solothurnmann, Gunnar Lettow, Saadet Türköz, Candaş Şişman, Tolga Tüzün, Ayşenur Kolivar, Gökçe Akçelik birlikte çalmış olduğu sanatçılardandır.

/////////

Şevket Akıncı is a guitarist, composer and an improviser. Throughout his musical career he participated in diverse projects varying from jazz to avantgarde, from punk to Turkish Classical Music. After graduating from Berklee College of Music, he published his first album in 1996. This album is a collection of folk compositions. And to this day it still has a cult status. Then he went on a totally different direction and led his jazz-rock group Lifeline which performed his own compositions for five years. This group published two albums. And then in 2005 he co-founded the audio-visual project Mugwump with Korhan Erel. The same year, he became a member of what  would be the longest- standing free improvisation group in Turkey: Islak Köpek. Last year, he released a free jazz album called Century. He’s also a founding member of Mutant, a 7-guitar group which plays compositions of its members. His album which he recorded with the famous guitarist Eugene Chadbourne and other leading Turkish musicians from the free scene in Istanbul, Dead Country is released from Konnex Records in June 2010. Among artists that he’s played or recorded with we can name Le-Quan Ninh, Luc Ex, Mark O’Leary, Eugene Chadbourne, Richard Nunns, Kirstie Simson, Christian Asplund, Sussan Deyhim, Richard Horowitz, Ilia Belorukov. He has been a radio host since 2006 in a radio program on free jazz and free improvisation. He also composes for films, dance and theater and is a published poet.

Umut Çağlar

İstanbul’da doğdu (1972). Gitar, tuşlular, ağaç flütler ve vurmalılar çalıyor. Çok erken yaşlarda doğaçlama müzik ile tanıştı. 10 yıl süreyle profesyonel DJ olarak çalıştı. Özün Usta, Korhan Argüden ve Korhan Futacı ile birlikte 2008’de özgür müzik grubu konstrukt’u kurdu. Saalfelden Jazz Festival, Krakow Jazz Autumn, Akbank Jazz Festival, Sant’anna Arresi Jazz Festival gibi önemli uluslararası festivallerde konserler verdi. Grubu konstrukt ile Peter Brötzmann, Evan Parker, Marshall Allen, Eugene Chadbourne, Okay Temiz gibi efsanevi isimlerle konser ve kayıt çalışmaları gerçekleştirdi. Dead Country ve konstrukt ile birçok albüm kaydetti ve yayınladı. 2008 – 2011 yılları arasında, kurduğu online plak şirketi re:konstrukt ile 60’ın üzerinde albüm yayınladı ve dağıtımını gerçekleştirdi. En son bu sene İtalya’da yayınlanan 4 plaklık Turkish Free Music isimli bir toplama albümün prodüktörlüğünü gerçekleştirdi.

////////

Born in istanbul (1972). Plays guitar, keyboards, woodwinds, percussion. He has been playing free music since a very early age and performed as a DJ for 10 years. He founded the free music band konstrukt in 2008 with Ozun Usta, Korhan Arguden, Korhan Futaci. He performed at Saalfelden Jazz Festival, Krakow Jazz Autumn, Akbank Jazz Festival, Sant’anna Arresi Jazz Festival. He collaborated with avantgarde jazz legends as Peter Brötzmann, Evan Parker, Marshall Allen, Eugene Chadbourne, Okay Temiiz and more with his band konstrukt for live concerts and recordings. He released 5 albums as konstrukt and 2 albums as dead country.  He founded the online record label re:konstrukt which operated from 2008 to 2011 and released over 60 albums worldwide (including downloads, cd & cd-r). Lately, produced a 4 x LP compilation Turkish Free Music boxset which is released in Italy, this year.

Barkın Engin

Yüksek lisans ve doktora eğitimini İstanbul Teknik Üniversitesi Müzik İleri Araştırmalar Merkezi’nde tamamladı ve halen Bahçeşehir Üniversitesi Ses Teknolojisi Yüksek Lisans Programı dâhilinde ders vermekte. Replikas ve Reverie Falls On All başta olmak üzere çeşitli grup ve projelerde besteci ve yorumcu olarak müzik çalışmalarını sürdüren Engin, 2005 yılından beri ses mühendisi olarak çalışmaya devam ediyor.

///////

He has received his M.A. & Ph.D. from Advanced Studies in Music program at Istanbul Technical University, and recently works as instructor in Bahcesehir University Audio Technology Department. Besides contributing variety of bands / projects such as Replikas and Reverie Falls On All as a composer and performer, he has been also working as a sound engineer since 2005.

Korhan Futacı

Korhan Futacı is a saxaphone player, singer songwriter and producer from İstanbul. He has been the head and a member of several bands and projects including Tamburada, Dandadadan, Kujo, Konstrukt, Kara Orkestra, TARANTA BABU as well as many other contributions. Tamburada recorded their first album in Atlethic Sound Studios in Norway and play in various festivals such as İstanbul Jazz Festival, “ŞimdiNow” Festival in Stuttgart and Berlin Jazz Festival. Dandadadan has made a big impact on Turkish music scene with their recording album Sen Bana Birini Android knocking down performances of avant rock music truly blended with Turkish traditional music brought them the best album of the year from several music magazines, MTV European Music Awards nominee and loads of gigs to play. The band has made wide audience, made the opening act of İstanbul Bienal, get to play in several gigs in Europe including Antwerp KunstFest ,Tubingen Schloss Cafe, Munich Unterfarhrt Jazz Club. Konstrukt, free jazz improvisation band has made many collabrations with many international jazz musicians recording albums and concerts. Peter Brötzmann, Evan Parker, Marshall Allen conductor of SunRa Arkestra, Jürg Solothurman, Paal Nielsen Love have become the band’s collabrators. Korhan Futacı & Kara Orkestra, his lastest project gave a start approximately 3 years ago with all the experiences of those written above coming together in one idea. Blending all the information in his wise knowledge and pour out his skills into creating a unique sound that will certainly erode every piece of your body and mind. Group of 6, come together to expose an orchestral sound so rich in textures and styles when organically bond together works like machine of consiousness. Developed its genres from physcdelic jazz rock, experimental free jazz as well as gathering the essense of many ancient Turkish traditions of ritualistic values, epical themes derived from Ottoman tradition. Spectacular crew of Kara Orkestra makes it happen, big city chaos and craziness turns into intelligently composed colorful musical ideas. Kara Orkestra’s concerts are experiences; deeply intense, spritually high and awakening.

Osman Kaytazoğlu

Osman Kaytazoğlu, İstanbul merkezli çalışan bir gazeteci. Müzikle ilişkisi daha çok matematik eğitimi aldığı yıllara dayanıyor. Boğaziçi Üniversitesi’nde matematik okurken, robot labaratuvarında kazara bu yöne doğru adım attı. İmaj tanıma kodları yazan bir arkadaşına yardım ederken, kod yazımındaki bir hata yüzünden imaj yerine sese ulaştı. Bu küçük kod etrafında çalışarak farklı farklı gürültüleri gitar, klavye, çevreden doğal ses kayıtları ve melankolik monoton seslerle harmanladı. Bu deneylerin sonucunu müzik olarak tanımlamak yerine bunlara “audio” demeyi uygun buluyor. Kaytazoğlu ayrıca kentsel dönüşüm belgeseli Ekümenopolis’in de bir bölümünün müziklerini yaptı.

//////

Osman Kaytazoğlu is a journalist based in İstanbul. His relationship with music is predominantly associated with mathematics. He studied mathematics at Boğaziçi University and he accidentally leaned towards soundscapes when he was working in a robot lab. While he was helping out a friend programing micro-chips to recognize low-res “jpeg” files, he received a sound due to an error in the code structure. Then he started playing around with these codes and created noise, combined it with bowed guitar, keyboard, field recordings and melancholic drones. He refused to call his works as music, instead he is tagging them as “audio”. He also took part in soundtrack of the movie titled as Ekumenopolis, which is a documentary about urban transformation.

Sarp Keskiner

1990 yılında araştırmacı – yazar kimliği ile müzik kariyerine başlayan Keskiner, 1993’ten bu yana yazarlık, editörlük, radyoculuk, prodüktörlük, müzik ve etkinlik tasarımı gibi alanlarda yurtiçi ve yurtdışında pek çok proje gerçekleştirdi. Bugüne dek İstanbul Blues Kumpanyası, Moe Joe, Noksan, Saska, Yuri Skies, Kırıka, Great Republic Of South gibi kurucusu / yürütücüsü olduğu projelerle onu aşkın albüm kaydeden ve sayısız sahne performansı gerçekleştiren sanatçı, çalışmalarına 2004’ten bu yana İzmir’de devam ediyor.

///////////

Having started his professional career on music in 1990; Keskiner participated in the scene as a producer / musician, editor and a journalist , since 1993. As being the founder member of various bands, he had an experimental approach on each one of his albums; blending rural blues, rock,dub, electronica, noise and various world music styles.

Gürültünün Değillenmesi | The Negation of Noise” üzerine 7 düşünce

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s